اگر در اینترنت چرخ زده باشید، حتما با تبلیغات بنری زیادی مواجه شدهاید. این تبلیغات که در کادرهای مستطیلی کوچک وجود دارند، تقریبا در تمام صفحات وب و در ابعاد مختلف و موضوعات گوناگون در برابر چشمهایتان ظاهر میشوند. اما همهی آنها یک کارکرد اساسی دارند: اگر بر روی آنها کلیک کنید مرورگر وب، شما را به سایت تبلیغکننده خواهد برد. اما آیا تا به حال با خود فکر کردهاید که این بنرها چطور کار میکنند و اصلا فلسفهی وجودشان چیست؟ در این مقاله به بررسی تبلیغات بنری و جایگاه آنها در اینترنت میپردازیم. شما با مطالعهی این مقاله خواهید دانست که این بنرها چطور کار میکنند، تبلیغکنندهها تأثیرگذاری آنها را چطور رتبهبندی میکنند و شما چطور میتوانید از آنها برای تبلیغ سایت خود یا کسب درآمد استفاده کنید. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم تکنولوژی نهفته در پشت این بنرها چیست و به برخی از شکلهای مختلف این بنرها نگاهی بیندازیم.
اولین بنر تبلیغاتی در اکتبر سال ۱۹۹۴ در مجله Wired ایجاد شد و محتوای این بنر یک جمله ساده “آیا تابحال بر روی اینجا کلیک کردهاید؟ ” بود. امروزه دنیای تبلیغات بنری پیشرفت زیادی داشته است و فقط در وبسایت مورد علاقه شما وجود ندارد، بلکه در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و بسیاری از برنامههای اسپانسر شده نیز دیده میشود. طبق دادههای آماری معتبر، تبلیغات آنلاین با فرمت بنر، ویدئو و تبلیغات اسپانسری بزرگترین سهم تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده اند: ۴۷.۹ %، به ارزش ۳۲.۱۷ میلیارد دلار!
تبلیغات بنری را میتوان به زبان ساده تر این گونه تعریف : اجرای تبلیغات در سایتهای پر بازدید که با مشاهده بنر تبلیغاتی علاوه بر افزایش آگاهی برند با کلیک کردن بر آن باعث افزایش ترافیک وب سایت تان میشود.این نوع بنرهای تبلیغاتی میتوانند به صورت تصویری ثابت و یا متحرک باشند.
یا بصورت تخصصی تر: بنر تبلیغاتی یا بنر وب، نوعی تبلیغ بصری است که در یک صفحه وب به نمایش گذاشته میشود. این تبلیغ شامل یک تصویر (به یکی از فرمتهای jpg، png، یا gif) و یک مفعول مولتی مدیا است که معمولا با استفاده از Flash یا HTML۵ ساخته شده است. بنرهای تبلیغاتی بر اساس تکنولوژی استفاده شده در آنها میتوانند ایستا یا متحرک باشند.
در حین ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی به نکات زیر توجه داشته باشید:
بنر تبلیغاتی مانند تبلیغات کاغذی در شکلها و اندازههای مختلف وجود دارند. هیئت تبلیغات اینترنتی (IAB) هشت اندازهی مختلف را بر اساس ابعاد پیکسل برای بنرها معین کرده است. یک پیکسل کوچکترین واحد رنگ برای ساختن تصاویری است که بر صفحهی مانیتور یا تلویزیون ظاهر میشوند. اندازههای بنر تبلیغاتی IAB به شرح زیر است:
پاسخ دهید